Ταινιοθήκη Τηλεόρασης

 
0000008499
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ (γενν. 1883 – πέθ. 1974). Παρατίθενται πληροφορίες σχετικά με την καταγωγή του, τις σπουδές του στην Ελλάδα και τη Γαλλία, τη συμμετοχή του στον αγώνα των δημοτικιστών και στον διορισμό του ως καθηγητή στη δημόσια εκπαίδευση. Γίνεται αναφορά στις τρεις περιόδους του ποιητικού του έργου: στη συμβολιστική περίοδο (1908-1918), όπου συνθέτει κυρίως σονέτα, στην περίοδο η οποία σηματοδοτείται από το ποίημα «Προσκυνητής» (1919) και τέλος στην περίοδο από το 1922 και μετά, κατά την οποία οριστικοποιείται η μεταστροφή του στον διαλεκτικό υλισμό και τον μαρξισμό, μεταστροφή που αντανακλάται στην ποίησή του. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην παύση του από τη δημόσια εκπαίδευση το 1925 λόγω της σύνθεσής του «Το φως που καίει», όπου γίνεται πλέον εκφραστής του λούμπεν προλεταριάτου. Σχολιάζεται το μείζον έργο του «Σκλάβοι Πολιορκημένοι» (1927), το οποίο εντάσσεται στην αντιπολεμική φιλολογία της εποχής και άσκησε μεγάλη επίδραση στους ομοτέχνους του. Αναφορά γίνεται επίσης στην ενασχόλησή του με τη δημοσιογραφία σε εφημερίδες και λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής, αλλά και στο αξιόλογο πεζογράφημά του «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη».
Στη διάρκεια της εκπομπής το έργο του ποιητή αποτιμούν ομότεχνοί του και κριτικοί λογοτεχνίας, ενώ προβάλλεται πλούσιο οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό από τα ιστορικά γεγονότα που σφράγισαν την εποχή του. Περιλαμβάνεται επίσης ηχητικό ντοκουμέντο στο οποίο ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ διαβάζει ποιήματά του, καθώς και πλάνα αρχείου από τη βράβευσή του με το Βραβείο Λένιν για την Ειρήνη το 1959.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008499

Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο

Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ


Χρονολογία Παραγωγής / Πρώτης Εκπομπής
Δευτέρα, 1 Ιανουαρίου 2001

Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ

Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ

Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Περιγραφή περιεχομένου
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ (γενν. 1883 – πέθ. 1974). Παρατίθενται πληροφορίες σχετικά με την καταγωγή του, τις σπουδές του στην Ελλάδα και τη Γαλλία, τη συμμετοχή του στον αγώνα των δημοτικιστών και στον διορισμό του ως καθηγητή στη δημόσια εκπαίδευση. Γίνεται αναφορά στις τρεις περιόδους του ποιητικού του έργου: στη συμβολιστική περίοδο (1908-1918), όπου συνθέτει κυρίως σονέτα, στην περίοδο η οποία σηματοδοτείται από το ποίημα «Προσκυνητής» (1919) και τέλος στην περίοδο από το 1922 και μετά, κατά την οποία οριστικοποιείται η μεταστροφή του στον διαλεκτικό υλισμό και τον μαρξισμό, μεταστροφή που αντανακλάται στην ποίησή του. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην παύση του από τη δημόσια εκπαίδευση το 1925 λόγω της σύνθεσής του «Το φως που καίει», όπου γίνεται πλέον εκφραστής του λούμπεν προλεταριάτου. Σχολιάζεται το μείζον έργο του «Σκλάβοι Πολιορκημένοι» (1927), το οποίο εντάσσεται στην αντιπολεμική φιλολογία της εποχής και άσκησε μεγάλη επίδραση στους ομοτέχνους του. Αναφορά γίνεται επίσης στην ενασχόλησή του με τη δημοσιογραφία σε εφημερίδες και λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής, αλλά και στο αξιόλογο πεζογράφημά του «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη».
Στη διάρκεια της εκπομπής το έργο του ποιητή αποτιμούν ομότεχνοί του και κριτικοί λογοτεχνίας, ενώ προβάλλεται πλούσιο οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό από τα ιστορικά γεγονότα που σφράγισαν την εποχή του. Περιλαμβάνεται επίσης ηχητικό ντοκουμέντο στο οποίο ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ διαβάζει ποιήματά του, καθώς και πλάνα αρχείου από τη βράβευσή του με το Βραβείο Λένιν για την Ειρήνη το 1959.


Ανάλυση περιεχομένου
Κεφάλαιο 01
 00:00:00:00 - 00:01:35:24 :: |Δ:00:01:35:24|
Τίτλοι έναρξης.

Κεφάλαιο 02
 00:01:36:00 - 00:01:57:24 :: |Δ:00:00:21:24|
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Προβάλλεται πλάνο του πατρικού του σπιτιού στον ΠΥΡΓΟ της ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ και πανοραμική όψη της πόλης. Παράλληλα, αναφέρονται στοιχεία για την καταγωγή της πενταμελούς οικογένειας του ποιητή.

Κεφάλαιο 03
 00:01:58:00 - 00:02:29:24 :: |Δ:00:00:31:24|
Εικόνα του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ στο οποίο φοίτησε ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ το 1902 με υποτροφία της Ελληνικής Θρησκευτικής Κοινότητας της ΒΑΡΝΑΣ. Έπειτα, προβάλλεται πλάνο των ΖΑΡΙΦΕΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΩΝ της ΦΙΛΙΠΠΟΥΠΟΛΗΣ, όπου και σπούδασε. Ταυτόχρονα, αναφέρεται η αποστροφή του για το σχολείο. Πανοραμικό πλάνο της ΦΙΛΙΠΠΟΥΠΟΛΗΣ που εστιάζει στο αρχαίο θέατρο της πόλης.

Κεφάλαιο 04
 00:02:30:00 - 00:02:56:24 :: |Δ:00:00:26:24|
Διαδοχική παρουσίαση φωτογραφιών των λογοτεχνών ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ, ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΙΚΕΛΑ. Ο πίνακας του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΡΟΪΛΛΟΥ «ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ» (όπου ο ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΠΡΟΒΕΛΕΓΓΙΟΣ διαβάζει κάποιο ποίημά του, ενώ από τα αριστερά προς τα δεξιά διακρίνονται οι ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΟΣΙΝΗΣ, IΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΕΜΗΣ, KΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ και ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΗΣ) και φωτογραφία του συγγραφέα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΛΛΗ. Τέλος, ο φακός εστιάζει στο εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του έργου «ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥ» του συγγραφέα ΓΙΑΝΝΗ ΨΥΧΑΡΗ από το τυπογραφείο Σ. Κ. ΒΛΑΣΤΟΥ στην ΑΘΗΝΑ το 1888. Τονίζεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος που διαδραμάτισαν στην Ελληνική πνευματική κίνηση και στον αγώνα των Δημοτικιστών.

Κεφάλαιο 05
 00:02:57:00 - 00:03:15:24 :: |Δ:00:00:18:24|
Διαδοχική παρουσίαση του πρωτοσέλιδου της εφημερίδας: «ΤΟ ΑΣΤΥ» στο οποίο διακρίνονται φωτογραφίες των πολιτικών ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ και ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΔΗΛΙΓΙΑΝΝΗ, ασπρόμαυρων φωτογραφιών τους, φωτογραφία αγωνιστών της ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ και απεργιακής συγκέντρωσης στην ΑΘΗΝΑ. Η αφηγήτρια αναφέρει τα γεγονότα που καθόρισαν τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στην ΕΛΛΑΔΑ στις αρχές του 19ου αιώνα.

Κεφάλαιο 06
 00:03:16:00 - 00:03:31:24 :: |Δ:00:00:15:24|
Παρουσίαση των συγγραφέων ΧΕΝΡΙΧ ΙΨΕΝ (HENRIK IBSEN), ΕΜΙΛ ΖΟΛΑ (EMIL ZOLA) σε πίνακα του ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΑΝΕ (EDUARD MANET), ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΟΦ (ANTON TSEHOF), ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ (OSCAR WILDE), ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΝΙΤΣΕ (FRIEDRICH NIETZSCHE). Παράλληλα, γίνεται αναφορά της προσφοράς τους στην πνευματική κίνηση της ΕΥΡΩΠΗΣ.

Κεφάλαιο 07
 00:03:32:00 - 00:03:48:24 :: |Δ:00:00:16:24|
Απεικονίσεις της σφαγής των ΑΡΜΕΝΙΩΝ, του πόλεμο ΙΑΠΩΝΙΑΣ-ΚΙΝΑΣ, ΙΣΠΑΝΙΑΣ-ΑΜΕΡΙΚΗΣ το 1894 και πλάνα στρατιωτών σε σχηματισμό από τον πόλεμο της ΜΠΟΡΑΣ. Επισημαίνεται η έκρυθμη κατάσταση στο παγκόσμιο πολιτικό σκηνικό.

Κεφάλαιο 08
 00:03:49:00 - 00:04:17:24 :: |Δ:00:00:28:24|
Ο φακός εστιάζει σε στήλη λογοτεχνικού περιοδικού με τίτλο ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ «ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΨΥΧΑΡΗ». Ασπρόμαυρη απεικόνιση της πλατείας ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ στην ΑΘΗΝΑ, ασπρόμαυρες φωτογραφίες των ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ και ΓΙΑΝΝΗ ΨΥΧΑΡΗ. Τονίζεται η συμμετοχή του ποιητή, ως φοιτητή, στον αγώνα των Δημοτικιστών, στη γνωριμία του με τον συγγραφέα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ και στη συνεχή διαφωνία τους, καυτηριάζοντας το λογοτεχνικό ύφος του συγγραφέα.

Κεφάλαιο 09
 00:04:18:00 - 00:04:38:24 :: |Δ:00:00:20:24|
Πλάνο σε πλατεία χωριού. Αναφέρεται ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ, πριν διοριστεί στο Α ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ (1909-1917), δίδαξε στα σχολεία των ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ, ΜΕΓΑΡΩΝ και ΚΕΡΑΤΕΑΣ. Παράλληλα, παρουσιάζεται ασπρόμαυρη φωτογραφία με τον νεαρό δάσκαλο ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ σε αίθουσα διδασκαλίας ανάμεσα σε μαθητές του.

Κεφάλαιο 10
 00:04:39:00 - 00:05:41:24 :: |Δ:00:01:02:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο χώρο του γραφείου του. Γνωστοποιεί ότι ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ με τα κείμενά του αναφέρεται στη γενιά 1900-1909 και συνδέει με τη λογοτεχνική παρουσία και άλλων σπουδαίων λογοτεχνών της εποχής. Παρεμβάλλονται: έγχρωμη λιθογραφία όπου ο βασιλιάς ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α μιλά από τον εξώστη των Ανακτόρων στο λαό του Εθνικού Συλλαλητηρίου στις 14 Σεπτεμβρίου 1909. Το εξώφυλλο του έργου του θεωρητικού ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ «ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ ΜΑΣ ΖΗΤΗΜΑ», ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ, του συγγραφέα ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ στη ΣΥΚΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ (10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1921) και τέλος, του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.

Κεφάλαιο 11
 00:05:42:00 - 00:05:53:24 :: |Δ:00:00:11:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του. Επισημαίνει την ιδιαιτερότητα του έργου και της ζωής του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Παράλληλα, προβάλλονται ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από συνεστίαση στο σπίτι του ποιητή με τον ίδιο σε προχωρημένη ηλικία.

Κεφάλαιο 12
 00:05:54:00 - 00:06:22:24 :: |Δ:00:00:28:24|
Έγχρωμα πλάνα από την πόλη ΒΑΡΝΑ (ΦΙΛΙΠΠΟΥΠΟΛΗ) της ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ, απόσπασμα από το λογοτεχνικό περιοδικό «Ο ΝΟΥΜΑΣ», ασπρόμαυρη φωτογραφία με τους Δημοτικιστές εκπαιδευτικούς ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΚΛΗΡΟ, ΜΑΝΩΛΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΕΛΜΟΥΖΟ το 1907 στην ΙΕΝΑ της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ και την οποία διαδέχεται εικόνα αιματηρών επεισοδίων στην ΑΘΗΝΑ. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας τονίζει τη συμμετοχή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στα επεισόδια των «ΟΡΕΣΤΕΙΑΚΩΝ» και «ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΚΩΝ» που περιγράφονται στα απομνημονεύματά του.

Κεφάλαιο 13
 00:06:23:00 - 00:06:35:24 :: |Δ:00:00:12:24|
Ασπρόμαυρη φωτογραφία της Κεντρικής Επιτροπής των Φοιτητών του Πανεπιστημίου και του λαού ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ που πρωτοστάτησε στα «ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ», εξώφυλλο έκδοσης μετάφρασης της τραγωδίας του ΑΙΣΧΥΛΟΥ «ΟΡΕΣΤΕΙΑ». Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ αναφέρεται στη συμμετοχή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στο κίνημα του Δημοτικισμού.

Κεφάλαιο 14
 00:06:36:00 - 00:06:38:24 :: |Δ:00:00:02:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας από το χώρο του γραφείου του τοποθετείται σχετικά με την ένταξη του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στο ρεύμα του Δημοτικισμού.

Κεφάλαιο 15
 00:06:39:00 - 00:06:58:24 :: |Δ:00:00:19:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του αναφέρεται στην επιρροή του συγγραφέα ΓΙΑΝΝΗ ΨΥΧΑΡΗ στο έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, καθώς και στην ιδεολογική προσέγγιση των θεμάτων του. Παρεμβάλλεται απόσπασμα άρθρου με τίτλο «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΨΥΧΑΡΗ» από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΕΣΤΙΑ».

Κεφάλαιο 16
 00:06:59:00 - 00:07:19:24 :: |Δ:00:00:20:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο χώρο του γραφείου του. Αναφέρεται στις πρώτες ποιητικές δημιουργίες του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Προβάλλεται πλάνο με το εξώφυλλο εκδόσεων των ποιητικών συλλογών του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΠΥΘΜΕΝΕΣ» και «ΚΗΘΗΡΕΣ».

Κεφάλαιο 17
 00:07:20:00 - 00:07:37:24 :: |Δ:00:00:17:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του. Αναφέρεται στη «χαμένη» ποιητική συλλογή «ΚΗΘΗΡΕΣ» του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, που όπως υποστηρίζει βρίσκονται στην «παράδοση» του Συμβολισμού.

Κεφάλαιο 18
 00:07:38:00 - 00:08:16:24 :: |Δ:00:00:38:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο γραφείο του. Αναφέρεται στα χαρακτηριστικά της ποιητικής συλλογής «ΚΗΘΗΡΕΣ», στην τομή της ποιητικής πορείας του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ το 1919, όπου φοιτητής στο ΠΑΡΙΣΙ απομακρύνεται από τον Ιδεαλισμό και προσχωρεί στο Μαρξισμό. Παράλληλα, προβάλλεται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή σε μνημείο στη ΓΑΛΛΙΑ.

Κεφάλαιο 19
 00:08:17:00 - 00:09:20:24 :: |Δ:00:01:03:24|
Πάρκο το φθινόπωρο. Ο φακός εστιάζει στο γλυπτό μνημείο του ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ του ΖΥΛ ΝΤΑΛΟΥ στους Κήπους του Λουξεμβούργου (JULES DALOUS MONUMENT TO DELACROIX). Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας περιγράφει τα χαρακτηριστικά της ποίησης του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ που εντάσσει στην «ΒΑΚΧΙΚΗ» ή «ΠΑΡΝΑΣΣΙΑΚΗ» περίοδο και αναλύει τα χαρακτηριστικά των έργων του.

Κεφάλαιο 20
 00:09:21:00 - 00:09:51:24 :: |Δ:00:00:30:24|
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ διαδέχονται διαδοχικά πλάνα των εξώφυλλων των λογοτεχνικών περιοδικών «ΗΓΗΣΩ», «ΓΡΑΜΜΑΤΑ», «ΝΕΑ ΖΩΗ» και «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ» και μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή με τους ΧΑΡΙΛΑΟ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ, ΝΙΚΟ και ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο ΚΡΑΣΙ της ΚΡΗΤΗΣ το 1912. Γίνεται λόγος για τα αρχαιόθεμα σονέτα της περιόδου 1908-1918 και τις επικρίσεις που ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ δέχτηκε.

Κεφάλαιο 21
 00:09:52:00 - 00:10:16:24 :: |Δ:00:00:24:24|
Το εξωτερικό των χώρων του Πανεπιστημίου COLLEGE DE FRANCE στο ΠΑΡΙΣΙ στην είσοδο του οποίου δεσπόζει το άγαλμα του ΚΛΩΝΤ ΜΠΕΡΝΑΡ (CLAUDE BERNARD). Αναφέρονται οι σπουδές του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στην Αισθητική και την Νεοελληνική Φιλολογία στο ΠΑΡΙΣΙ το 1919. Επισημαίνεται επιπλέον ότι με το ιδεαλιστικό ποίημα «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ» ο ποιητής έθεσε το τέλος της συγγραφής σονέτων.

Κεφάλαιο 22
 00:10:17:00 - 00:10:29:24 :: |Δ:00:00:12:24|
Εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΜΑΥΡΟΣ ΓΑΤΟΣ» και αποσπάσματα από την έκδοση του ποιήματος του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ» (1919). Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας παρατηρεί τον Ιδεαλισμό που διακρίνεται στην ποίηση του ΒΑΡΝΑΛΗ και στην έκδοση του έργου «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ».

Κεφάλαιο 23
 00:10:30:00 - 00:10:32:24 :: |Δ:00:00:02:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας υποστηρίζει ότι το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ» (1919) ανήκει σε αυτά που χαρακτηρίζονται ως Ιδεαλιστικά.

Κεφάλαιο 24
 00:10:33:00 - 00:11:07:24 :: |Δ:00:00:34:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του. Αναφέρεται στα χαρακτηριστικά του ποιήματος του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ» που το εντάσσουν στη συμβολιστική περίοδο. Παρεμβάλλεται σελίδα έκδοσης του περιοδικού «ΜΑΥΡΟΣ ΓΑΤΟΣ» που παρουσιάζει απόσπασμα του ποιήματος «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ».

Κεφάλαιο 25
 00:11:08:00 - 00:11:13:24 :: |Δ:00:00:05:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο γραφείο του. Επισημαίνει τα χαρακτηριστικά της ποίησης του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ που διαφαίνονται στην ποιητική σύνθεση «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ» διακρίνοντας σε αυτό την επίδραση των ποιητών ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ και ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.

Κεφάλαιο 26
 00:11:14:00 - 00:11:56:24 :: |Δ:00:00:42:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του. Συντάσσεται με την άποψη του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ και κάνει λόγο για την οδηγητική ποίηση. Παρεμβάλλεται πλάνο με σελίδα που φιλοξενεί απόσπασμα του ποιήματος του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ».

Κεφάλαιο 27
 00:11:57:00 - 00:11:57:24 :: |Δ:00:00:00:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο γραφείο του. Αναφέρεται στην ανάγκη της κριτικής να αναζητήσει στοιχεία της ιδεολογικής μεταστροφής του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ.

Κεφάλαιο 28
 00:11:58:00 - 00:12:43:24 :: |Δ:00:00:45:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του. Αναφέρεται στην προσχώρηση του ποιητή στην Αριστερά και στη μεταστροφή του στον Υλισμό. Άρθρο εφημερίδας με φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ με τον ζωγράφο ΝΙΚΟ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟ ΓΚΙΚΑ και τον εκδότη ΣΤΡΑΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗ ή ΤΕΡΙΑΝΤ (TERIADE) στο ΠΑΡΙΣΙ, καθώς και σε εργοστάσιο με εργάτριες.

Κεφάλαιο 29
 00:12:44:00 - 00:13:25:24 :: |Δ:00:00:41:24|
Ο κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ αναφέρει ότι στο έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ αποτυπώνεται η ιδεολογική θεώρησή του και η κριτική του στη θρησκεία. Παράλληλα, παρεμβάλλεται ασπρόμαυρη φωτογραφία Συνδικαλιστών, το εξώφυλλο του εντύπου «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ», ασπρόμαυρη φωτογραφία από Α Ελληνικό Σοσιαλιστικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στον ΠΕΙΡΑΙΑ (4-10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1918) και απόσπασμα του ποιήματος «ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ».

Κεφάλαιο 30
 00:13:26:00 - 00:14:25:24 :: |Δ:00:00:59:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ υποστηρίζει ότι ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΦΗΣ εξέδωσε ποιήματα που εκφράζουν το «λούμπεν προλεταριάτο» της ΑΘΗΝΑΣ των αρχών του 20ου αιώνα. Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με το Ναό του ΗΦΑΙΣΤΟΥ στην περιοχή του ΘΗΣΕΙΟΥ διαδέχονται πλάνα που παρουσιάζουν την καθημερινότητα των προσφύγων στην ΑΘΗΝΑ και σύγχρονο πλάνο με παράθυρο φυλακής. Φωτογραφία του πεζογράφου ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΚΡΟΥ και τονίζεται ότι αντίστοιχες αντιλήψεις εμπεριέχονται στα έργα του. Απόσπασμα του ποιήματος του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΟΙ ΜΟΙΡΑΙΟΙ».

Κεφάλαιο 31
 00:14:26:00 - 00:15:16:24 :: |Δ:00:00:50:24|
Ακούγεται ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ να απαγγέλλει το ποιήματος «ΟΙ ΜΟΙΡΑΙΟΙ». Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή διαδέχονται πλάνα με τον ηλικιωμένο ποιητή, στιγμιότυπα εργατριών σε εργοστάσιο υφαντουργίας και μια φωτογραφία από εορτασμό για την Εργατική Πρωτομαγιά.

Κεφάλαιο 32
 00:15:17:00 - 00:15:41:24 :: |Δ:00:00:24:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αναφέρεται στη μεταστροφή του και μύηση του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στον κομμουνισμό από τον χαράκτη ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΟ στο ΠΑΡΙΣΙ. Ταυτόχρονα, οι εξωτερικοί χώροι του οικοδομήματος των Κήπων του ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟΥ στο ΠΑΡΙΣΙ και το εξώφυλλο του εντύπου «Η ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ».

Κεφάλαιο 33
 00:15:42:00 - 00:16:03:24 :: |Δ:00:00:21:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα κατάμεστων συγκεντρώσεων, πλάνα με τον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ και ακολούθους του. Γνωστοποιείται ότι καθοριστικό ρόλο στη μύηση του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στη Μαρξιστική θεωρία και τον Διαλεκτικό Υλισμό, έπαιξαν ο χαράκτης ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΣ, ο δημοσιογράφος ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ και το αντιπολεμικό έργο των ΡΟΜΕΝ ΡΟΛΑΝ και ΑΝΡΙ ΜΠΑΡΜΠΙΣ.

Κεφάλαιο 34
 00:16:04:00 - 00:17:11:24 :: |Δ:00:01:07:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αναφέρεται στους λόγους που οδήγησαν στην πλήρη καλλιτεχνική μεταστροφή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Πλάνα από ομιλία του ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΛΕΝΙΝ στο μνημείο των «ΜΑΡΞ-ΕΝΓΚΕΛΣ» στην ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ. Στιγμιότυπα από την ένοπλη κατάληψη των ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΑΝΑΚΤΟΡΩΝ της ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ, στις 24 Οκτωβρίου 1917. Παρεμβάλλεται φωτογραφία του ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ ΝΤ’ ΑΝΝΟΥΤΣΙΟ (GABRIELE D’ ANNUNZIO) και ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από συγκέντρωση, ομιλία και παρέλαση οπαδών του ΜΠΕΝΙΤΟ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ.

Κεφάλαιο 35
 00:17:12:00 - 00:17:49:24 :: |Δ:00:00:37:24|
Ο κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ επισημαίνει την επιρροή που άσκησε η μετά το 1917 ελληνική λογοτεχνία και η ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ σε μεγάλο κύκλο διανοουμένων και αναφέρεται το έργο του ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΫΝΤ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΙΑΣ ΑΥΤΑΠΑΤΗΣ». Εναλλάσσονται ασπρόμαυρα πλάνα ΡΩΣΩΝ σε διαδήλωση, πανηγυρισμών πλήθους στο οποίο διακρίνεται ο Ρώσος πολιτικός ΛΕΩΝ ΤΡΟΣΚΙ.

Κεφάλαιο 36
 00:17:50:00 - 00:17:59:24 :: |Δ:00:00:09:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του. Αναφέρεται στη δημιουργία των ποιητικών συλλογών του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» και «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ». Τα εξώφυλλα των εκδόσεων.

Κεφάλαιο 37
 00:18:00:00 - 00:18:23:24 :: |Δ:00:00:23:24|
Εξώφυλλο έκδοσης της μελέτης «Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ» με φωτογραφία ποιητή. Ταυτόχρονα, η αφηγήτρια αναφέρεται στην αποκήρυξη των παλαιών αντιλήψεων και προβολή των αταξικών ιδανικών της επαναστατικής κοινωνίας μέσω της συλλογής του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ».

Κεφάλαιο 38
 00:18:24:00 - 00:18:40:24 :: |Δ:00:00:16:24|
Ο φακός εστιάζει στο αέτωμα του μνημείου ΠΑΝΘΕΟΝ στο ΠΑΡΙΣΙ. Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αναφέρεται στο χρονικό της συγγραφής της συλλογής «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ».

Κεφάλαιο 39
 00:18:41:00 - 00:20:00:24 :: |Δ:00:01:19:24|
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο γραφείο του μιλάει για τα σύμβολα που χρησιμοποιεί ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ στο έργο του «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ». Παρουσιάζεται σελίδα που φιλοξενεί σελίδα του ποιήματος «ΠΡΟΛΟΓΟΣ», απόσπασμα του κειμένου, απεικόνιση του ΧΡΙΣΤΟΥ πριν τη Σταύρωση, εικόνα του Εσταυρωμένου ΧΡΙΣΤΟΥ, ΩΚΕΑΝΙΔΕΣ σε αγγείο, εξώφυλλο έκδοσης με τον τίτλο «ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΤΡΑΓΩΔΙΑΙ», απεικόνιση της ΜΑΓΔΑΛΗΝΗΣ. Περιγράφεται από τον ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ το θέμα των τριών ενοτήτων του έργου του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» συγκρίνοντας με το έργο του ΑΙΣΧΥΛΟΥ «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ».

Κεφάλαιο 40
 00:20:01:00 - 00:20:54:24 :: |Δ:00:00:53:24|
Ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ ακούγεται να απαγγέλλει απόσπασμα του ποιήματός του «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ». Διαδοχικά ασπρόμαυρα πλάνα εργατών κατά τη διάρκεια θερισμού και γυναικών σε καθημερινές χειρωνακτικές δουλειές.

Κεφάλαιο 41
 00:20:55:00 - 00:22:29:24 :: |Δ:00:01:34:24|
Εξώφυλλο έκδοσης του ποιήματος «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» το οποίο ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ υπογράφει με το ψευδώνυμο ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΛΙΑΣ, πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ» (5/12/1922), απόσπασμα επιστολής του συγγραφέα ΓΡΗΓΟΡΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ σχετικό με το ποίημα, φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, πανοραμικά πλάνα από την ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΞΕΝΩΝ στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ απόσπασμα έκδοσης της μελέτης «Ο ΒΑΡΝΑΛΗΣ ΚΑΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ», διαδοχική παρουσίαση φωτογραφιών του συγγραφέα ΓΡΗΓΟΡΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ και ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, το παλατιού ΧΟΦΜΠΟΥΡΓΚ (HOFBURG) στη ΒΙΕΝΝΗ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τη γυναίκα του ΓΑΛΑΤΕΙΑ, έκδοση στο γράμμα του συγγραφέα ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στην πρώτη του γυναίκα ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΙΟΥ (ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ) σχετικά με το έργο του «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΕΙ» και πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ». Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από τις επιστολές των δυο λογοτεχνών.

Κεφάλαιο 42
 00:22:30:00 - 00:22:57:24 :: |Δ:00:00:27:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα ΡΩΣΩΝ στρατιωτών, κατάμεστων δρόμων της ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ, στρατιώτη που σπάει το έμβλημα της Ρωσικής Αυτοκρατορίας και ομιλίας του Ρώσου πολιτικού ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΛΕΝΙΝ. Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αναφέρεται στο λογοτεχνικό ψευδώνυμο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΛΙΑΣ» και καταθέτει ότι πολλοί λογοτέχνες εμφανίζονται με τέτοιου συμβολισμού ψευδώνυμα.

Κεφάλαιο 43
 00:22:58:00 - 00:23:20:24 :: |Δ:00:00:22:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του. Εξηγεί τη σημασία του ψευδώνυμου του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΛΙΑΣ» χρησιμοποιώντας σκέψεις του ΠΑΥΛΟΥ ΝΙΡΒΑΝΑ και στίχους του ίδιου του ποιητή και αναφέρει τις συνέπειες στη ζωή του ποιητή η έκδοση αυτού του κειμένου.

Κεφάλαιο 44
 00:23:21:00 - 00:25:30:24 :: |Δ:00:02:09:24|
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΕΣΤΙΑ», ασπρόμαυρη φωτογραφία μικρού παιδιού σε συγκέντρωση πολιτών, εικόνα με τον Εσταυρωμένο ΧΡΙΣΤΟ, ασπρόμαυρα πλάνα της ελληνικής σημαίας με βασιλικό έμβλημα να κυματίζει στον ιστό της, πρωτοσέλιδο της Αλεξανδρινής εφημερίδας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» (16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1926), διαδοχικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, του εκπαιδευτικού ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΛΗΝΟΥ με μαθήτριές του στο ΑΝΩΤΕΡΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΛΟΥ, του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΔΕΛΜΟΥΖΟΥ, απεικόνιση του Πανεπιστημίου ΑΘΗΝΩΝ, σελίδα με το ποίημα «ΠΑΛΙΟΛΑΟΣ», η μελέτη «Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΝΑΛΗ», ασπρόμαυρη φωτογραφία μαθητριών του ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ (αριστερά διακρίνεται ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ), ασπρόμαυρο απόσπασμα φιλμ του ποιητή σπίτι του να υπογράφει σε βιβλίο και να συνομιλεί με καλεσμένο του, χειρόγραφο του ποιητή. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα επικριτικής επιστολής στο πρόσωπο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ και αναφέρεται στην εξαμηνιαία παύση του από τη δημόσια εκπαίδευση τον ΑΠΡΙΛΙΟ του 1925.

Κεφάλαιο 45
 00:25:31:00 - 00:26:40:24 :: |Δ:00:01:09:24|
Διαδοχική παρουσίαση πρωτοσέλιδων των εφημερίδων «Η ΒΡΑΔΥΝΗ», «Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ», «ΠΡΩΪΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ», «Η ΕΘΝΙΚΗ», χειρόγραφο με τίτλο «ΜΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ» με 57 υπογραφές υποστήριξης της στον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ, οι εξωτερικοί χώροι και η αναμνηστική πλακέτα έξω από το σπίτι του ΚΑΒΑΦΗ, μνημείο στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη υποστήριξη που παρείχαν πνευματικοί άνθρωποι στον ΒΑΡΝΑΛΗ και εστιάζει στην υπογραφή του Αλεξανδρινού ποιητή. Στη συνέχεια, παραθέτει σκέψεις του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ για τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΒΑΦΗ.

Κεφάλαιο 46
 00:26:41:00 - 00:27:18:24 :: |Δ:00:00:37:24|
Ασπρόμαυρη πανοραμική φωτογραφία της ΑΘΗΝΑΣ, φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ ως Γενικού Γραμματέα του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθισμένου στην καρέκλα του Πρύτανη στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών, να διενεργεί Πρυτανικές Αρχαιρεσίες, μάλλον το 1928 και μια στο γραφείο του. Εξώφυλλο τεύχους του φιλολογικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με σκίτσο ξυλογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ και στη συνέχεια, σελίδες με κείμενο που τιτλοφορείται ως «Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΚΙ Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ (1904-1913)». Γίνεται αναφορά στη στήριξη που παρείχε ο ποιητής ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ στον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ.

Κεφάλαιο 47
 00:27:19:00 - 00:27:23:24 :: |Δ:00:00:04:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο καθιστικό του σπιτιού του. Αναφέρει πως ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ στράφηκε προς τη δημοσιογραφία, προκειμένου να επιβιώσει.

Κεφάλαιο 48
 00:27:24:00 - 00:27:37:24 :: |Δ:00:00:13:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του μιλά για το «δημοσιογράφο» ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Παρουσιάζονται το «ΔΕΛΤΙΟΝ (δημοσιογραφικής) ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ» (1934) του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ με φωτογραφία του, άρθρο με τον τίτλο «Ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΪΑΣ ».

Κεφάλαιο 49
 00:27:38:00 - 00:27:55:24 :: |Δ:00:00:17:24|
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» που φιλοξενεί το άρθρο του ποιητή με τον τίτλο «ΠΩΣ ΓΝΩΡΙΣΑ ΤΟΝ ΓΚΟΡΚΙ» και απόσπασμα άρθρου με τίτλο «Ο ΒΑΡΝΑΛΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ». Η αφηγήτρια κάνει λόγο για τη συνεργασία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ με εφημερίδες και εγκυκλοπαιδικά λεξικά.

Κεφάλαιο 50
 00:27:56:00 - 00:29:49:24 :: |Δ:00:01:53:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του. Κάνει λόγο για τη δεύτερη συνθετική συλλογή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», αφού παρουσιάσει τις επιλογές του καθηγητή ΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ και συσχετίσει με το έργο του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ «ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ». Το χειρόγραφο εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», το εξώφυλλο του βιβλίου του ΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ πρώτου καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με τίτλο «Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ». Ασπρόμαυρη φωτογραφία του Πρωθυπουργού ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ και του κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ διαδέχονται σύγχρονα πλάνα των ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ του Πανεπιστημίου ΑΘΗΝΩΝ, προτομή και απεικόνιση του ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ σε σχέδιο του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΡΛΑΜΟΥ, το εξώφυλλο έκδοσης της ποιητικής συλλογής «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», το εξώφυλλο του έργου «ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ» του ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ, η είσοδος και χώροι του Κήπου των Ηρώων στο ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ.

Κεφάλαιο 51
 00:29:50:00 - 00:30:04:24 :: |Δ:00:00:14:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με πολεμικές επιχειρήσεις. Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ χαρακτηρίζει το έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», ως αντιπολεμικό και εξηγεί.

Κεφάλαιο 52
 00:30:05:00 - 00:30:14:24 :: |Δ:00:00:09:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του παρουσιάζει τον «ΠΡΟΛΟΓΟ» της συλλογής του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ».

Κεφάλαιο 53
 00:30:15:00 - 00:31:14:24 :: |Δ:00:00:59:24|
Προβάλλεται σελίδα που φιλοξενεί το σχέδιο του ποιήματος «ΠΡΟΛΟΓΟΣ», χειρόγραφο του ποιητή και ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με στιγμές καθημερινής ζωής στην ΑΘΗΝΑ, στρατιωτικές επιχειρήσεις και εργασίες σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ διαβάζει ποιήματά του.

Κεφάλαιο 54
 00:31:15:00 - 00:33:03:24 :: |Δ:00:01:48:24|
Διαδοχική παρουσίαση χαρακτικού, απεικονίσεων των μαρτυρίων του ΧΡΙΣΤΟΥ, του εσωτερικό εκκλησίας, ασπρόμαυρης φωτογραφίας μνημείου με σταυρούς, νεκροταφείου νεκρών πολέμου, ασπρόμαυρης φωτογραφίας στρατιώτη πλάι σε τραυματία, κοσμικής ειρηνικής στιγμής. Πλάνο στρατιώτη που θριαμβολογεί πάνω σε κανόνι διαδέχεται σύγχρονο ενός μνημείου στη μνήμη ηρώων του ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ και αρχειακό φιλμ πολεμικών επιχειρήσεων. Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ παρουσιάζει το έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», συσχετίζει με το «ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ» του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ και παραθέτει τα χαρακτηριστικά δυο των ποιητών μέσα από αυτά τα ποιήματα.

Κεφάλαιο 55
 00:33:04:00 - 00:33:14:24 :: |Δ:00:00:10:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του αναφέρεται σε θεματικά αντίστοιχο κείμενο της ίδιας περιόδου. Ακολουθεί η ασπρόμαυρη φωτογραφία του συγγραφέα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ και το εξώφυλλο έκδοσης του έργου του «ΟΙ ΣΚΛΑΒΟΙ ΣΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΟΥΣ».

Κεφάλαιο 56
 00:33:15:00 - 00:36:15:24 :: |Δ:00:03:00:24|
Εξώφυλλο έκδοσης έργων που ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «Ο ΣΟΛΩΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ» και «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, το εξώφυλλο του βιβλίου του ΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ πρώτου καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με τίτλο «Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ», σελίδες βιβλίου. Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από τις εκδηλώσεις τιμής για την ΕΞΟΔΟ του ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, όπου προσέρχεται σε ναό της πόλης η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, ακολουθεί λιτανεία παρουσία της θρησκευτικής, πολιτικής ηγεσίας και τιμητικών αγημάτων. Έντυπο «Η ΝΕΑ ΖΩΗ» ΜΑΪΟΣ 1907 όπου και αναγράφεται το όνομα του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΙΣΤΡΙΩΤΗ. Επιστροφή στο αρχειακό υλικό και τον Κήπο των Ηρώων όπου πραγματοποιούνται εκδηλώσεις τιμής στους Ήρωες του ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ στο ΗΡΩΟ, αλλά και πλάνα παρέλασης νέων μελών της ΕΟΝ κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ. Το μνημείο ΖΙΓΚΕΣΤΟΡ (SIEGESTOR) στο ΜΟΝΑΧΟ. Η αφηγήτρια παρουσιάζει την άποψη του ποιητή για το σύγγραμμα του «Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ», όπως εκφράζεται στο έργο του «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ» και τις απόψεις που ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΣΤΡΙΩΤΗΣ έχει διατυπώσει για τη Γλωσσολογία, ως επιστήμη.

Κεφάλαιο 57
 00:36:16:00 - 00:36:49:24 :: |Δ:00:00:33:24|
Ο πίνακας του ΘΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ «Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ», «Ο Ν. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ στήνει τη σημαία στα ΣΑΛΩΝΑ», πίνακας του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ «Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΛΟΡΔΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ», παρεμβάλλεται άρθρο-διαφήμιση της εφημερίδας «Ο ΕΡΓΑΤΗΣ». Η αφηγήτρια παρουσιάζει την άποψη του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ από το έργο του «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ» για τη θέση του απέναντι στην Ελληνική Επανάσταση.

Κεφάλαιο 58
 00:36:50:00 - 00:37:37:24 :: |Δ:00:00:47:24|
Στιγμιότυπα αρχειακού υλικού από πολεμικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Η αφηγήτρια παρουσιάζει την άποψη του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ από το έργο του «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ» για «το πλαίσιο της σύλληψής τους και την απήχησή τους».

Κεφάλαιο 59
 00:37:38:00 - 00:37:57:24 :: |Δ:00:00:19:24|
Άρθρο με τίτλο «Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ», ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ, κείμενο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ με τον τίτλο «ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ». Η αφηγήτρια ολοκληρώνει τη παρουσίαση της άποψης που αφορά στην απήχηση του έργου του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Κάνει μια πρώτη αναφορά στον ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ.

Κεφάλαιο 60
 00:37:58:00 - 00:39:05:24 :: |Δ:00:01:07:24|
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ σε καθιστικό. Απαγγέλλει το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «Ο ΤΡΕΛΟΣ».

Κεφάλαιο 61
 00:39:06:00 - 00:39:47:24 :: |Δ:00:00:41:24|
Ασπρόμαυρη φωτογραφία με τους ποιητές ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΒΡΕΤΤΑΚΟ. Ακολουθεί το εξώφυλλο της έκδοσης της μελέτης του ποιητή, κριτικού λογοτεχνίας και συγγραφέα ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ «Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΝΑΛΗ» και ασπρόμαυρες φωτογραφίες με λογοτέχνες και του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Εξώφυλλο του έργου του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ». Γίνεται αναφορά στην προσφορά του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στο Λυρικό Ανθρωπισμό και στοιχειοθετείται η άποψη πως ο ποιητής έχει καθοριστική συμμετοχή στα πνευματικά δρώμενα από τα μέσα της δεκαετίας ’20-’30.

Κεφάλαιο 62
 00:39:48:00 - 00:40:39:24 :: |Δ:00:00:51:24|
Εξώφυλλο του φιλολογικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με τη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, σελίδα που φιλοξενεί απόσπασμα από τα «ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ» του ΙΑΚΩΒΟΥ ΠΟΛΥΛΑ, χειρόγραφο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ και τέλος πλάνο του ποιητή, κριτικού λογοτεχνίας και συγγραφέα ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του. Στη διάρκεια παρουσίασης αυτών των στοιχείων ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ παρουσιάζει το θεωρητικό έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ « Ο ΣΟΛΩΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ».

Κεφάλαιο 63
 00:40:40:00 - 00:41:24:24 :: |Δ:00:00:44:24|
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών. Στη μια διακρίνεται ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ με τον εκπαιδευτικό και συγγραφέα ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΛΗΝΟ και στην άλλη ο ποιητής με το ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΛΗΝΟ (δεξιά) και τον ΚΑΝΟΝΙΔΗ, διευθυντή του ελληνικού θεάτρου του ΣΟΧΟΥΜ στο Α Συνέδριο Σοβιετικών Συγγραφέων το 1934 στη ΜΟΣΧΑ. Σύγχρονα, έγχρωμα πλάνα στο ΚΡΕΜΛΙΝΟ στην ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΛΑΤΕΙΑ της ΜΟΣΧΑΣ, στο Ναό του ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ στη ΜΟΣΧΑ. Παρουσιάζονται τα εξώφυλλα των έργων του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ» (1927), «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» (1933) και «Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ» (1931). Η αφηγήτρια κάνει λόγο για τη συμμετοχή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στο Α Συνέδριο Σοβιετικών Συγγραφέων το 1934 και στην έκδοση των έργων του την περίοδο του Μεσοπολέμου.

Κεφάλαιο 64
 00:41:25:00 - 00:41:47:24 :: |Δ:00:00:22:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο γραφείο του σχολιάζει το έργο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ». Παρουσιάζονται ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου πολεμική επίθεση ιππικού.

Κεφάλαιο 65
 00:41:48:00 - 00:42:11:24 :: |Δ:00:00:23:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του αναφέρεται στα πεζά έργα του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Το εξώφυλλο έκδοσης του έργου «Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ» και απόσπασμα του κειμένου συμπληρώνουν την αναφορά.

Κεφάλαιο 66
 00:42:12:00 - 00:42:36:24 :: |Δ:00:00:24:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας στο γραφείο του. Παρουσιάζει την άποψη ότι ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ σταματά το ποιητικό έργο το 1931, όταν επανεκδίδει «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» και σχολιάζει σχετικά. Παρεμβάλλεται εκδοτική λεπτομέρεια του έργου από τον «ΠΡΟΛΟΓΟ», το εξώφυλλο του έργου «ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ» και απόσπασμα του κειμένου με τίτλο «Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ».

Κεφάλαιο 67
 00:42:37:00 - 00:42:54:24 :: |Δ:00:00:17:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από επίσημες εμφανίσεις του στρατηγού ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΝΔΥΛΗ. Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ στις 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1935 στο βαπόρι «ΜΑΡΙΑ Λ» που τον μετέφερε με άλλους εξόριστους στον ΑΪ ΣΤΡΑΤΗ. Διακρίνονται στην κάτω πρώτη σειρά από αριστερά: δεύτερος ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ, τρίτος ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΗΣΙΑΝΟΣ, τέταρτος ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ και επάνω δεξιά, ανάμεσα στα σκοινιά ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΣ. Η αφηγήτρια και ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αναφέρονται στην εξορία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ και του εκπαιδευτικού ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΛΗΝΟΥ στον ΑΪ-ΣΤΡΑΤΗ το 1935.

Κεφάλαιο 68
 00:42:55:00 - 00:44:06:24 :: |Δ:00:01:11:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του διαβάζει το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΑΪ-ΣΤΡΑΤΗΣ 1935».

Κεφάλαιο 69
 00:44:07:00 - 00:44:45:24 :: |Δ:00:00:38:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από επίσημη εμφάνιση του Δικτάτορα ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ και πλάνα από τους δρόμους της ΑΘΗΝΑΣ την περίοδο της Κατοχής, από διαδήλωση υποστηρικτών του ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο), απόκομμα εντύπου βιβλιοπαρουσίασης έργων του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Η αφηγήτρια παρουσιάζει τη συγγραφική παρουσία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ κατά τη διάρκεια της Κατοχής και μετά την Απελευθέρωση.

Κεφάλαιο 70
 00:44:46:00 - 00:44:59:24 :: |Δ:00:00:13:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Οι Δικτάτορες ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ και ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΤΤΑΚΟΣ προσέρχονται σε εκδήλωση και στη συνέχεια χορεύουν παραδοσιακούς χορούς. Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αναφέρεται στη λογοτεχνική παραγωγή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας του 1967.

Κεφάλαιο 71
 00:45:00:00 - 00:45:03:24 :: |Δ:00:00:03:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του ολοκληρώνει την παρουσίαση τη λογοτεχνικής παραγωγής του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας του 1967.

Κεφάλαιο 72
 00:45:04:00 - 00:45:30:24 :: |Δ:00:00:26:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρακολουθούμε τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ να απαγγέλλει το ποίημά του «ΟΡΓΗ ΛΑΟΥ».

Κεφάλαιο 73
 00:45:31:00 - 00:45:42:24 :: |Δ:00:00:11:24|
Διαδοχική παρουσίαση εξώφυλλων των έργων του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ», «ΔΙΧΤΑΤΟΡΕΣ», «ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ-ΚΡΙΤΙΚΑ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στη χρονολογία έκδοσης αυτών των έργων.

Κεφάλαιο 74
 00:45:43:00 - 00:46:45:24 :: |Δ:00:01:02:24|
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας σε καθιστικό. Αναφέρεται στην έκδοση του έργου «ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ-ΚΡΙΤΙΚΑ» το 1958 και το περιεχόμενό του. Παρεμβάλλονται πλάνα με το εξώφυλλο του Β τόμου του έργου «ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ-ΚΡΙΤΙΚΑ», έντυπες σελίδες άρθρων του και ασπρόμαυρη φωτογραφία του λογοτέχνη ΡΩΜΟΥ ΦΙΛΥΡΑ.

Κεφάλαιο 75
 00:46:46:00 - 00:47:49:24 :: |Δ:00:01:03:24|
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του αναφέρεται στη μεταπολεμική δημοσιογραφική παρουσία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ και σε πολλούς από τους πνευματικούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και περιοδικών «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ», «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (LES AVANT-GARDES), «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ», «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», «ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» και «ΙΔΕΑ».

Κεφάλαιο 76
 00:47:50:00 - 00:48:24:24 :: |Δ:00:00:34:24|
Σελίδα που φιλοξενεί το μεταφρασμένο από τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ κείμενο «ΣΙΔ» (SID) του Γάλλου ποιητή ΚΟΡΝΗΛΙΟΥ. Έντυπο με προμετωπίδα προσωπογραφία του ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΛΕΝΙΝ (VLADIMIR LENIN), το μετάλλιο που απονεμήθηκε στον ποιητή και πλάνα του με τον ΕΛΙΑ ΕΡΕΜΠΟΥΡΓΚ στην τελετή βράβευσης με το Βραβείο ΛΕΝΙΝ για την ΕΙΡΗΝΗ το 1959. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη μετάφραση και έκδοση έργων του ποιητή σε πολλές χώρες, αλλά και στη βράβευσή του με το Βραβείο ΛΕΝΙΝ.

Κεφάλαιο 77
 00:48:25:00 - 00:49:25:24 :: |Δ:00:01:00:24|
Πλάνα αρχείου. Αφισοκόλληση, η είσοδος του εστιατορίου «ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ» στο κέντρο της ΑΘΗΝΑΣ στην οποία έχει αναρτηθεί πανό «ΚΟΜΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ». Ακολουθούν διάφορα πλάνα αρχείο από τα εκλογικά κέντρα και τους υποψηφίους. Πρόκειται για φωτογραφίες, αφίσες και πανό από διάφορα εκλογικά κέντρα, όπως των ΣΟΦΟΚΛΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΛΑΣΤΗΡΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΣΑΛΔΑΡΗ, ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΑΝΙΑΔΑΚΗ, ΚΩΣΤΑ ΚΟΤΖΙΑ, ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΟΥΡΚΟΒΑΣΙΛΗ, εκλογικού κέντρου Π. Α. Π., ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, εκλογικού κέντρου Ε. Π. Ε. Κ., ΧΡΗΣΤΟΥ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΒΑΜΒΕΤΣΟΥ, εκλογικού κέντρου Ε. Π. Ε. Λ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα ιδεώδη που υπερασπίζεται ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ με το έργο του.

Κεφάλαιο 78
 00:49:26:00 - 00:50:04:24 :: |Δ:00:00:38:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ είτε στο σπίτι του με φίλους είτε στο κρεβάτι του. Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών από την εξόδιο ακολουθία και την πομπή που συνόδευσε τον ποιητή στο Α Νεκροταφείο, αλλά και μια του ποιητή να απευθύνεται σε κοινό. Ακούγεται το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ «Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΡΙΚΟΥ» που έχει μελοποιηθεί από το συνθέτη ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ και ερμηνεύει ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ. Η αφηγήτρια στο θάνατο του ποιητή το ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ το 1974.

Κεφάλαιο 79
 00:50:05:00 - 00:51:46:22 :: |Δ:00:01:41:22|
Τίτλοι τέλους.



Γλώσσα περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ

Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ

Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ

Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ

Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ

Ηχοληψία:
ΑΡΓΥΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Μακιγιάζ:
ΦΑΝΗ ΑΛΕΞΑΚΗ

Αφήγηση:
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ

Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ

Κείμενο:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ

Μοντάζ-Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΕΜΗΣ

Τεχνική επεξεργασία-μηχανήματα:
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Α.Ε.

Συνεργάστηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ

Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ

Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAΙNA
NIYAZI DALYANCI

Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ

Ευχαριστούμε θερμά:
την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ
το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
τον ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
το ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ
το Ε.Λ.Ι.Α
το Ε.ΚΕ.ΒΙ
τη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα:
Digital BETACAM
με κάμερα SONY 1000
και το μοντάζ σε AVID

έτος παραγωγής 2001-2002
© ΝΕΤ


Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ

Διάρκεια
00:51:46:22

Φορμά, Φυσικά & Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3


Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172

Τελευταία ενημέρωση
Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2008